Microsoft’s mission is to empower every person and every organization on the planet to achieve more. As employees we come together with a growth mindset, innovate to empower others, and collaborate to realize our shared goals. Each
In SMC, we have set out with the purpose of empowering our customers through the unique value of the Microsoft cloud by building a globally led, digital-first scale organization aligned with partners. You will be dedicated to
Microsoft has a dynamic and influential partner ecosystem that plays a critical role in driving growth and delivering successful outcomes for customers. The ecosystem includes a wide range of partners, from global strategic ISVs to industry-specific ISVs;
The Global Partner Solutions (GPS) team is a sales organization accountable for the commercial partner business at Microsoft, and the mission is to build and sell Microsoft Cloud applications, services and devices with partners, empowering people, and organizations
Are you excited by the opportunity to work with industry-leading companies on AI and data modernization? Do you enjoy meeting with customers to understand their needs and discuss the art of the possible? If so, we
Microsoft’s mission is to empower every person and organization on the planet to achieve more. Our culture is centered on embracing a growth mindset, being diverse and inclusive and encouraging teams and leaders to bring their best
パブリックセクター事業本部において、中央省庁のお客様と将来にわたって戦略的な関係を築き、クラウド活用の推進をリードする技術営業職(Account Technology Strategist:ATS) を募集します。ATSは、業界に特化した企業顧客向けのデジタルトランスフォーメーションの取り組みの最前線にいます。候補者は、日々の営業管理やチーム全体の成長をリードするだけでなく、ロールモデルとしてIT業界でハイレベルな地位にあるお客様やステークホルダーと密接にビジネスを推進していくことが期待されています。また平易にマイクロソフトの価値をお客様に伝えるためのテクニカルな面での知見があることが望ましいです。また、候補者は市場に対して戦略的かつ論理的な分析を行い、お客様への付加価値の創造や課題の解決を訴求していただくために、組織横断的な活動ができることが求められます。すなわち、リーダーシップとオーナーシップが必須となります。 是非、あなたのこれまでのIT業界でのビジネスキャリアを活かし、マイクロソフトの先端かつセキュアな幅広いクラウドソリューションで中央省庁のお客様のデジタルトランスフォーメーション/AIトランスフォーメーションを共に推進していきましょう。 日本マイクロソフトの福利厚生や社員インタビューが掲載されたキャリア採用情報は、下記URLよりご確認下さい。 https://www.microsoft.com/ja-jp/mscorp/mid-career/default.aspx Responsibilities Customer and Industry Insights Synthesizes and combines various business and industry insights from their team, global best practices, proof points from experience/case studies with countries and/or regions, and deep
Overview ◆クラウド&AIソリューション事業本部、ビジネスアプリケーション統括本部について マイクロソフトは、「Empower every person and every organization on the planet to achieve more.(地球上のすべての個人とすべての組織が、より多くのことを達成できるようにする)」という企業ミッションのもと、お客様の「デジタルトランスフォーメーション」を支援することを最重要活動のひとつとして取り組んでいます。 クラウド&AIソリューション事業本部は、お客様のビジョンに対してマイクロソフトが持つ全クラウドソリューションを駆使し、最適なご提案を行う部門となります。本事業本部で全てのクラウドソリューションを管轄しており、各統括本部は担当ソリューション及び製品の専門性を持ち、連携しながらお客様に最適なご提案を行います。ビジネスアプリケーション統括本部はその中で、Dynamics 365、Power Platform、Copilot Studio、Business copilot(Copilot for Sales/Service/Finance)などの主要製品に関する専門性を持ちご提案を行う部門となります。 ◆Specialist Sales Managerについて 本ポジションは営業本部長(1st line sales manager)となります。担当頂く業界の営業予算をもち、ビジネスアプリケーション(主要製品:Dynamics 365、Power Platform、Copilot Studio、Business copilot-Copilot for Sales/Service/Finance)のご提案を頂きます。お客様のエグゼクティブレベルとのエンゲージを自ら行い、チームをリード頂きます。また本社エンジアリング部門や本社組織との連携によるビジネススケール、ストラテジーの立案、異なる文化及び各組織とEngageしながら、より大きな成果、仕組み作りを出来るポジションとなります。更に自らマーケット及びエコシステムを作り上げることも期待されます。 高いレベルでのインターパーソンスキル及び新しいものを作り出す創造性が要求されますが、お客様のビジネス課題に対して、MSの最新AIを駆使し課題解決に貢献できる最前線の本部かつ、その営業リーダーポジションです。 The
Our network of global Microsoft Innovation Hub (Hub) are premium customer-facing facilities built to help enterprise customers solve their business challenges through innovative cross-workload solutions. We accelerate our customers’ digital transformation by capitalizing on the changing needs
The purpose of this role We’re looking for a highly driven, motivated marketing and business leader to join our Surface Commercial Go-to-Market (GTM) team. This role requires someone who thrives in a cross-cultural team, acts as
Technical Specialist (Copilot TSP) 日本マイクロソフトでは、AIソリューションの1つである、Copilot for Microsoft 365や、Microsoft 365/Teamsを中心としたハイブリッドワークソリューションにて、テクニカルの観点からお客様に提案を行う、テクニカルセールスロールのメンバーを募集しています。 いつでもどこでも働くことのできるリモートワーク環境の提案はもちろん、現場従業員を始めとする、オフィスワーカーのAI活用に伴うデジタル変革提案や、お客様内における組織横断でのデータ活用提案など、幅広いシナリオを訴求します。 Microsoft 365 やTeamsの経験があり、Copilotを含むハイブリッドワークソリューションにて、お客様のAX/DX推進のご提案を行うことにモチベーションを感じて頂ける方のご応募心からお待ちしております。 Responsibilities Primary accountabilities for this role include: You will help customers make technical decisions to build tomorrow’s business and IT solutions based on Microsoft technology. You will
Overview Microsoft Cloud Operations + Innovation (MCO+I) is the team behind the cloud. CO+I is responsible for delivering over 200 Microsoft web portals, Live and Online Services around the world including infrastructure, security and compliance, operations, globalization, and
The Microsoft AI Japan team is looking for a Principal product manager to lead initiatives to drive the business growth. Specifically the our team will focus on driving growth with MSN, Bing search and Copilot to maximize
Global Treasury Financial Services (GTFS) supports the digital transformation journey of Microsoft’s customers, partners & vendors by providing credit and payment solutions to support revenue growth while managing credit risk. We are seeking a Senior Finance Manager
パブリックセクター事業本部は、中央省庁、独立行政法人、自治体などの行政機関、製薬会社や病院、教育委員会・大学といった公共領域のお客様と将来にわたって戦略的な関係を築き、公共ならではの複雑な契約プロセスをリードするコマーシャル・エグゼクティブ(CE)を募集します。 CEは、公共領域を専門として、企業顧客向けのデジタルトランスフォーメーションの取り組みの最前線に立ちます。候補者は、日々の契約管理やチーム全体の成長をリードするだけでなく、社会の要請を踏まえた契約モデルの在り方なども先頭に立って取り組みます。また平易にマイクロソフトの価値をお客様に提供するための契約プロセスに関する知見を持つことが望まれます。また、候補者は市場に対して戦略的かつ論理的な分析を行い、お客様への付加価値の創造や課題の解決を訴求していただくために、組織横断的な活動の先頭に立つことが求められます。 是非、あなたのこれまでのビジネスキャリアを活かし、マイクロソフトの先端かつセキュアな幅広いクラウドソリューションで公共領域のお客様のデジタルトランスフォーメーション/AIトランスフォーメーションを共に推進していきましょう。 日本マイクロソフトの福利厚生や社員インタビューが掲載されたキャリア採用情報は、下記URLよりご確認下さい。 https://www.microsoft.com/ja-jp/mscorp/mid-career/default.aspx Responsibilities コマーシャル・エグゼクティブは、エンタープライズ・クラウド案件のクロージングを担当します。3つのMicrosoftクラウド(Microsoft365、Azure、Dynamics365)を活用し、ディールコンサルティング、ディールデザイン、交渉に至るまで、行政機関、学校、病院、製薬会社などの公共領域のお客様における案件を推進します。CE は、アカウントチームのメンバーとして、新規の契約のクロージングだけでなく、アップセルやクロスセルを通じて、継続的に収益成長の機会を追求します。複雑なシナリオの中で、お客様向けにカスタマイズされたソリューションを作りだすために、専門的なアドバイスとコンサルティングを提供します。ディスカウント、契約条件の調整など、あらゆる要件のエスカレーションポイントとなり、必要な承認行為などを行います。 公共領域のお客様はクラウドトランスフォーメーションが進む中、従来型のシステムと契約体系からの変化と脱却が進んでいます。また政府の政策などに基づいた新たな契約モデルなどに対応するため、システム提供条件、契約条件を本社と交渉しステークホルダー全体におけるオーケストレーターとして案件推進とクロージングを行うと共に既存契約体系の変革を行う為本社と交渉するプロジェクト推進を行います。 また、公共領域のお客様を担当するため、コンプライアンスを最重要として位置づけられ、案件推進の中で商流、契約及び手続きに関してコンプライアントに案件が進めるための要となり公共機関のお客様がスムーズにクラウド利用が出来るように推進します。 Qualifications Required/Minimum Qualifications 5+ years sales and negotiation experience OR Bachelors Degree in Business Management, Information Technology, Law, Marketing (or equivalent) or related field AND 5+ years sales
Microsoft Industry Solutions Delivery (ISD) is a global organization hosting over 6,000 strategic sellers, industry and security experts, elite engineers, world-class data scientists and architects, consultants, and delivery specialists. Together with our partners, we help Microsoft’s most strategic
セキュリティの技術営業として、AI、XDR、SIEM、XSPM、ゼロトラスト、マルチクラウドセキュリティなど、エンドツーエンドにビルドインされたセキュリティソリューションの価値を訴求し、顧客の商談を勝ち取ることを目標とした、技術観点からの支援を主な活動とします。 アカウントチーム、セールス、エンジニア、パートナー、コンサルタントとバーチャルチームを組み、部門間で連携しながら、技術的な観点で顧客を啓もうし、マイクロソフトのソリューションの価値をを実証し(PoC など)、技術的な決断を顧客に仰ぎます。 顧客組織の安全確保を支援することで、担当アカウントにおける四半期ごとの Microsoft Security の売上/利用目標を達成し、大きなインパクトを与えることを目的とします。 このチームに所属することで、マイクロソフトおよびマイクロソフト以外のクラウドベースのセキュリティソリューション、アーキテクチャ、プログラム、テクノロジーに関する深い技術的専門知識を強化することができます。さらに、コンサルティングセールスのスキルも強化することができます。 As a Security Technical Specialist, your primary goal is to win the technical decision of customers to purchase and use our range of security-focused solutions including AI, extended detection
The role of the Integration and technical Infrastructure Manager (ITIM) requires strong interpersonal, communication and organizational skills. We are seeking a Project Manager with the ability to self-direct and who has a strong background in Fit-Out/Construction
In Small Medium and Corporate (SMC) we have set out with the purpose of empowering our customers through the unique value of the Microsoft cloud by building a globally led, digital-first scale organization aligned with partners. As
マイクロソフトのカスタマー・サービス&サポート(CSS)部門は一貫したサポート体験を提供することですべての人や組織との信頼を構築する組織です。CSSでは、お客様とパートナーにおける問題の迅速解決と起こりうる将来の問題を事前に阻止することで、マイクロソフト製品への投資からより多くのことを達成できるようにお手伝いします。 お客様は、ハイブリッドおよびクラウドソリューションを活用しながら、データを保護し、セキュリティを確保するための 複雑かつこれまでにない課題に直面しています。私たちのチームであるSCIM(セキュリティ、コンプライアンス、アイデンティティ、およびマネジメント)は、当社の集合的なセキュリティ戦略へのコミットメントをさらに強化し、重要な顧客ニーズに対応するために作られました。 このポジションは働き方の柔軟性が高く、最大で100% まで在宅勤務が可能です。 マイクロソフトのミッションは、地球上のすべての人と組織がより多くのことを達成できるようにすることです。我々は成長への強い意志を持って他者を強化するための革新に取り組みながら、協力することで共通の目標を達成していきます。私たちは日々、敬意、誠実さ、そして説明責任といった価値観に基づいて、誰もが仕事やそれ以外でも成功できるよう、多様性を受け入れる文化を創造しています。 Technical Support Engineerとして日本で働く社員のインタビューなど、日本のキャリアサイトでご確認頂くことが可能です。 With over 18,000 employees worldwide, the Microsoft Customer Experience & Success (CE&S) organization is responsible for the strategy, design, and implementation of Microsoft’s end-to-end customer experience. Come join CE&S