Job Description SummaryAs a part of the corporate communications function, this role leads the team to enhance corporate reputation and brand perception through shaping strategy and delivering Novartis corporate message and branding initiatives to our internal and
Job Description SummaryThis role will deliver internal and external communication strategy through connecting the Japan policy priorities and business strategy to internal and external audiences, delivering visibility of Novartis strategy, business progress and thought leadership to raise enterprise mindset,
Job Description SummaryThe People & Culture Communications Manager is responsible for setting and fostering the people and culture experience of Novartis for Japan associates and external audiences, including potential talent. The person should build a strong
Job Description SummaryThis role will deliver internal and external executive communication through connecting the Ja-pan business strategy to internal and external audiences, delivering visibility of Novartis execu-tive’s leadership and strategy to raise enterprise mindset, drive business goals, and
Job Description Summaryノバルティスの開発および上市製品の国内導入に際し、臨床実態、薬価・医療制度/医療提供体制およびNPKKビジネスの観点を踏まえて、関係部署と連携し、患者アクセスの最大化および潜在的リスクの最小化を目的としたアクセス戦略を立案・実行する。 Job Description Major Accountabilities 「分析」 現在及び将来の医療政策環境、診療報酬などの政策トレンドによる市場変化や主要な利害関係者(HCP、Payer、Policy makerなど)のニーズを、公知情報、市場調査、リアルワールドデータ、インサイト収集を通じて分析し、患者アクセスを最大化する機会およびリスク(障壁)を特定します。特に、以下の観点を考慮します: 疫学: 患者動態、病態、遺伝的背景、診断および治療ガイドライン 市場環境: 現在の市場規模、競合状況 医師/患者/保険者のインサイト: アンメットニーズ、疾病負担(臨床的、医療経済的) アクセス環境: 医療政策、診療報酬、HTA/償還制度 薬価戦略:薬価戦略に関しては、薬価チームと共同し、価値最大化や潜在的な障壁の同定および解決策の提案を行います。市場分析、競争環境、政策動向を踏まえたデータに基づくアプローチを採用し、最適な価格設定を薬価チームと共に追求する。 「アクセス戦略の構築」 上記、分析結果に基づき、最適なアクセス戦略を構築する。 「ソリューションの作成」 学会、医師会、保険者・自治体などの団体に対して、新たな患者アクセスを最大化するためのアクセスモデルを提案し、実現に向けた戦略を立案します。また、必要時、その価値を示すエビデンスを関連部署と共同の上、構築する。 薬価戦略に対しては、有用性加算又はその他薬価交渉に必要なエビデンスを薬価teamと同定し、臨床治験へのinput、リアルワールドエビデンス、経済評価を通じて、製品の臨床的および経済的価値を示すエビデンスをHEOR/Medicalと共に創出を目指す。 「アドボカシー&政策形成」 上記、外部環境分析及びソリューションを通して得られたアクセス最大化の観点で、患者アクセスに影響を及ぼす医療政策環境を整え、NPKKの政策アジェンダを推進するための政策的優先事項を特定し、アドボカシー戦略を渉外本部と共に立案・実行する。 「その他」 Value and Accessにおける領域・製品アクセスに関する部門横断的な事案をアクセス戦略として整理・統合し、相乗効果を加速させます。具体的には、国が主導する薬剤に係る政策への参画、医師会などの領域に留まらない団体との活動、政策を含む外部環境分析を通じて開発化合物の長期ポテンシャルを最大化するためのパイプライン戦略や企業戦略を支援します。 Background (State the required education, experience
Job Description SummaryLead the team in creating contents for all key brands across therapeutic areas (TAs) in line with global and local Cx (customer experience) strategy, providing the right Cx to the right target at the right
This is a remote position. Assist the Business Development Manager - Japan in supporting business growth and profitability objectives, driving demand for specific business areas in Japan. Identify and evaluate new business opportunities in the Japanese