企業概要 The history of Bosch is the history of car evolution. As a top-class automotive equipment supplier, Bosch Corporation supports market expansion/inroads domestically as well as globally. Bosch will continue to pursue forward-looking technologies such as
企業概要 「ボッシュの歴史は、クルマの進化の歴史」、ボッシュ株式会社は世界のトップクラスの自動車機器サプライヤーとして国内はもとより、グローバルな市場への対応をサポートしています。新世代のエコロジー&エコノミー技術やセーフティ技術、そして次世代のエネルギー技術など未来を見つめた技術に挑戦しつづけています。さらに ボッシュ株式会社は、その革新のテクノロジーをもとに消費財・建築関連などさまざまなフィールドへ活躍の場を広げています。すべてのお客さまのキーパートナーとなるために。ボッシュは大きな期待に向かって走りつづけます。 求人内容 所属・職務 【入社時】モーターサイクル&パワースポーツ事業部 【変更の範囲】会社の定める業務 担当職務の詳細は、ご自身の強み、専門性や関心分野、会社の期待などを総合的に勘案して、決定します。将来的にビジネスをリードし、重要な意思決定を行うリーダーとなっていただくために、様々なエリアにて幅広い職務をご経験いただきます。 職務内容 2WPの製品ドメインであるアシスタンスシステム、パワートレイン/エレクトロニクス、コネクティビティのいずれかの開発エンジニアを担当します。配属は候補者の専門性や興味及び事業部からの期待をすり合わせ、お互いに相談しながら決定していく予定です。 技術分野 ・HWエンジニア ・システム/機能開発者 ・アプリケーションエンジニアリング ・システムオブシステム ・AI活用 など モーターサイクル&パワースポーツ事業部 二輪車とパワースポーツは Riding Innovation であり、ライディングをより安全に、より効率的に、そしてより楽しくします。 日本に本社を置き、世界中にチームを持つ私たちは、ボッシュのアシスタンスシステム、パワートレイン、電動化システム、コネクティビティシステムの分野におけるポートフォリオを全世界のモーターサイクル、三輪車、パワースポーツのお客さまにお届けしています。モーターサイクルスタビリティコントロール(MSC)、Integrated Connectivity Clusters 、 Advanced Rider Assistance Systems などの技術導入により、私たちは市場をリードするイノベーターであることが証明されています。 当社の継続的な成長を実現するために、市場の要求からユーザー中心の製品を生み出すオープンマインドを持った、グローバルなチームプレーヤーを求めています。私たちは、イノベーション、顧客ニーズ、英語でのコミュニケーションに焦点を当てたフラットな階層を持つ多様な組織です。 資格 このポジションは、新卒採用・中途採用とは異なる「JMP」の募集です。 【JMP=Junior Managers Program】 ドイツで30年以上の歴史を持つ、ボッシュのJunior
Exotec is at the forefront of technological excellence in order to redefine the relationship between humans and robots. Our solutions are contributing to the success of some of the largest brands in retail and e-Commerce by
私たちは、「Empathy(共感)」というコアバリューに基づき、「きつい」「汚い」「危険」な仕事を自動化し、人々がより知的で創造的な仕事にチャレンジできる社会を実現したいと考えています。世界でも最先端の制御技術および人工知能技術を活用した、ロボティクスプラットフォームやロボットソリューションの開発と、企業への導入・運用支援を行うことで、この社会の実現を目指しています。 これまでの資金調達額は100億円以上にのぼり、毎年右肩上がりの成長を続けています。30ヶ国以上から200名以上の多国籍メンバーが集まり、日本・インド・アメリカを拠点に事業を展開しています。 現在弊社では、ロボティクス革命のさらなる推進に向けて、熱い志と豊かな才能を持った仲間を募集しています。 職務内容 量産製品の生産計画の立案および実行 在庫管理、ロジスティクス等最適なサプライチェーンの構築 各種発注業務 各種納期管理 購買業務に係る月次処理・契約管理業務 Requirements 必須要件 ハードウェアプロダクトに関する調達・購買経験 2年以上 在庫管理、ロジスティクスの経験 工学学士号、または技術関連業界での同等の実務経験 細部への注意と高いタスクマネジメント能力 人を感化できるリーダーシップとコミュニケーション能力 日本語力(ネイティブレベル) 英語力(ビジネスレベル以上) 歓迎要件 メカトロニクス製品の設計・開発における知識 中国語力(ベンターとの交渉) ロボット部品調達経験 スタートアップでの業務経験 フォークリフト運転免許 We are driven by the core value of Empathy and aim
企業概要 ボッシュにはモビリティソリューション、消費財、産業機器、エネルギー・建築関連技術など様々な製品分野があり、あらゆる国々で人々の生活の質を向上させることを企業指標としています。当社では、革新的なシステムやコンポーネント、技術を開発しています。その中で横浜の研究開発センターは数々の重要なモビリティソリューションを担当する日本国内の拠点です。この事業所には約1,200名の研究者や技術者が勤務し、新しい材料、手法、技術の開発のほか、革新的なシステム、コンポーネントなどの開発を行っています。 The history of Bosch is the history of car evolution. As a top-class automotive equipment supplier, Bosch Corporation supports market expansion/inroads domestically as well as globally. Bosch will continue to pursue forward-looking technologies such
Context The Customer Support (CS) organization is responsible for the installations, qualification, repair and maintenance of the ASML systems at customer sites and is responsible for the necessary transfer of know-how to the customer. Local site
Context The Customer Support (CS) organization is responsible for the installations, qualification, repair and maintenance of the ASML systems at customer sites and is responsible for the necessary transfer of know-how to the customer. Local site
企業概要 The history of Bosch is the history of car evolution. As a top-class automotive equipment supplier, Bosch Corporation supports market expansion/inroads domestically as well as globally. Bosch will continue to pursue forward-looking technologies such as
About Woven by ToyotaWoven by Toyota, a part of the Toyota Group, is challenging the current state of mobility through human-centric innovation and empowering mobility transformation. Through our AD/ADAS technology, our automotive software development platform Arene
Introduction The sector of Customer Support (CS) is responsible for the maintenance, repair and continuous improvement of ASML systems at customer locations, as well as transferring. -We are looking for Customer support Engineer who works in
Mujin develops MujinController, a platform that leverages a real-time digital twin and advanced robotics to seamlessly connect industrial equipment for fully autonomous operations.Driven by our unique approach towards Robotics Machine Intelligence (MujinMI), we offer a robust
企業概要 ボッシュにはモビリティソリューション、消費財、産業機器、エネルギー・建築関連技術など様々な製品分野があり、あらゆる国々で人々の生活の質を向上させることを企業指標としています。当社では、革新的なシステムやコンポーネント、技術を開発しています。その中で横浜の研究開発センターは数々の重要なモビリティソリューションを担当する日本国内の拠点です。この事業所には約1,200名の研究者や技術者が勤務し、新しい材料、手法、技術の開発のほか、革新的なシステム、コンポーネントなどの開発を行っています。 The history of Bosch is the history of car evolution. As a top-class automotive equipment supplier, Bosch Corporation supports market expansion/inroads domestically as well as globally. Bosch will continue to pursue forward-looking technologies such
About Woven by ToyotaWoven by Toyota, a part of the Toyota Group, is challenging the current state of mobility through human-centric innovation and empowering mobility transformation. Through our AD/ADAS technology, our automotive software development platform Arene
ispaceでは、先端技術開発システム エンジニアを積極的に探しています。主要な業務は、新技術開発、実証、次世代月面輸送、インフラ等です。 ispace is looking for an R&D system engineer to join our growing team. The tasks include new technology development, demonstration, next generation lunar transportation, infrastructure etc. 職務内容/Job Description 【職務内容】 先端技術開発(Advanced Research & Development:ARD) システムエンジニアとして、次の2種類のARDプロジェクトに参加していただきます。
Position Summary As a Lead Mechanical Engineer, you will spearhead the mechanical design and development of a general-purpose humanoid robot—focusing on a dual-arm mobile manipulator for data collection on robotics foundation models. You will utilize your
The Group You’ll Be A Part Of The Customer Support Business Group focuses on enabling our customers with premier customer support throughout their lifecycle with Lam. We drive performance, productivity, safety, and quality of customers installed
Field Service Engineer for HMI Inspection/Metrology tool Introduction The sector of Customer Support (CS) is responsible for the maintenance, repair and continuous improvement of ASML systems at customer locations, as well as transferring. -We are looking
Context The Customer Support (CS) organization is responsible for the installations, qualification, repair and maintenance of the ASML systems at customer sites and is responsible for the necessary transfer of know-how to the customer. Local site
Valeo is a tech global company, designing breakthrough solutions to reinvent the mobility. We are an automotive supplier partner to automakers and new mobility actors worldwide. Our vision? Invent a greener and more secured mobility, thanks
TX accepts master’s and doctoral students in related major areas as interns throughout the year. Please send in your resume and research interest via application form. Examples of relevant research areas Robotics Mechatronics Mechanical Engineering Human-Computer Interaction