<職務内容/Main Tasks>グローバルブランド戦略チームは、世界各国のINFINITIチームと協力し、『INFINITI』を強固で一貫性のあるブランドとして構築する役割を担っています。ブランド戦略は、INFINITIの名を冠する製品や搭載されるテクノロジーの指針となるほか、マーケティングやカスタマーエクスペリエンス、ディーラー、そして製品を通じて外部に発信するメッセージ全般にも適用される重要なガイドラインです。1. ブランド定義INFINITIブランドを定義し、その定義を一貫性が保たれるように維持させる。INFINITIブランド戦略を策定し、主要なブランド・プルーフ・ポイント、特徴的な機能やタッチポイントを関連部署とともに開発する。2. ブランド展開INFINITIブランドの定義をグローバル機能部署/各地域全体に浸透させ、その効果的な理解と実行を確保する。効果的なブランドガバナンスを確保し、カスタマージャーニー全体におけるブランドコンプライアンスと、コミュニケーションにおける一貫性(時間、タッチポイント、地域)を確保する。3. 社内展開全従業員(社内、ディーラー、サプライヤー)がブランドを完全に理解し、採用できるよう、社内に展開する。社内コミュニケーションのロードマップを作成する。従業員に情報を提供し、積極的に関与させるためのトレーニングの実施(各部門および地域(例えば米州)向け)社内エンゲージメント活動の管理(トレーニングセッションやイベントの実施など)関連する予算管理4. コミュニケーションマーケティング・コミュニケーション・チームと連携し、マーケティング・プラットフォーム、製品、ブランド概要の策定をサポートする。ブランドビジュアルアイデンティティを監督し、すべてのタッチポイントにおける一貫した実施を管理する。グローバルなクリエイティブ、メディア、ソーシャル、体験、イベントエージェンシーとの協力・連携The Global Brand Strategy team is responsible for working with INFINITI teams around the world to build INFINITI into a strong and consistent brand.The brand strategy is an important guideline that guides the
<職務内容/Main Tasks>INFINITIグローバルカスタマーエクスペリエンスチームのミッションは、長期的な顧客エンゲージメント向上を主としています。1. INFINITIカーにおけるカスタマーエクスペリエンス(CX)戦略の推進 - INFINITI CX戦略およびメンバーシップサービスとモビリティサービスから構成されるフレームワークを定義し、推進する - 社内関連部署や役員への定例報告会 ‐ 戦略、ステータスアップデート、マイルストーン、サポート要件、予算について等 - 日産本社および、主にアメリカ・カナダ・メキシコにおけるINFINITI CX戦略の推進 - アメリカ・カナダ・メキシコ地域における各CX戦略の進捗プロセス確認・フォローアップ2. 概念実証(PoC)と顧客が必要とする必要最低限の機能を備えたプロダクト(MVP)の展開 - 代理店パートナーや各グローバルリージョンのカウンターパートと連携し、各地域*ごとに全体的な計画(スコープとロードマップを含む)を作成し、CX PoCを実装する(*主に米国/カナダ/メキシコ向け) 3. 効果測定 - 北米地域を担当するグローバルCXプロジェクトマネージャー(PMO)として、イニシアチブのパフォーマンスを追跡・測定する。- グローバル・クリエイティブ、メディア、ソーシャル、エクスペリエンシャル、イベントエージェンシーとの協働・連携The mission of INFINITI CX team is to develop life long customer engagement.
Company Description Publicis Groupe is not just a company you work for; it’s a platform for you to take your talent to the world. If you want to help change the world, ideas alone are not
At EY, you’ll have the chance to build a career as unique as you are, with the global scale, support, inclusive culture and technology to become the best version of you. And we’re counting on your
Company Description The social media Specialist manages the daily content creation, community management of and publishing for our market’s social media accounts for one of the most exciting brands in the world. This includes overseeing accounts and working
Description (Position Summary) Play an important role as a core team member via individually supporting project of marketing planning via 1) efficient media planning, 2) effectiveness of message deliver and 3) always on optimization for further improvement.
This position serves as a member of Direct to Patient/Consumer , Professional digital transformation to drive both patient/ consumer (Incl. ACUVUE ® user) and professional (Incl. ACUVUE ® endorser/ KOLs) engagement as part of critical business
About the Team OpenAI’s mission is to ensure that general-purpose artificial intelligence benefits all of humanity. Our Communications team includes PR/media relations, employee communications, events, design, and other external-facing functions. This team’s ethos is to support OpenAIs
Responsibilities: About the Company Tencent is a leading global technology company focused on connecting people and developing innovative products and services that improve the quality of life of people around the world. Founded in 1998 and
Job Description As the SNS Media Specialist (LINE) Paid/Social - JP (H&M公式SNSアカウント担当者 ), you contribute to added customer value, a strong brand and increased sales by setting customer-centric communication plans across specified local digital channels. You are
The Marketing Associate in VCC is responsible for Brand and P&L management for a designated area Scope includes • Daily Disposable: Moist, TruEye, Oasys 1day, Max • Reusable: Oasys • Out scope : Theravision® and Transition
Job Description: ■Mission We provide marketing support to manufacturers, partners, and other clients based on a variety of cashless services provided by Rakuten Payments, including Rakuten Pay, Rakuten Edy, Rakuten Point Card, and Rakuten Cash. We
職種 インターンシップ 職務明細 HirePlanner.com is a growing HR Tech start-up in Japan. We are looking for a Social Media Intern to join our growing team. This role will be responsible for planning and executing the company’s social
職種 正社員 職務明細 ■Outline of the position ・The Social Media Manager for Vogue Japan leads the social strategy and social posting of Vogue Japan’s social channels. ・This person will be embedded with the Vogue Japan content team and
Company Description Publicis Groupe is not just a company you work for; it’s a platform for you to take your talent to the world. If you want to help change the world, ideas alone are not
Company Description Wolt is a technology company that makes it incredibly easy to discover and get the best restaurants, grocery stores and other local shops delivered to your home or office. Since launching 7 years ago,
About Moloco: Moloco is a machine learning company empowering organizations of all sizes to grow and unlock the full value of their unique first-party data, elevating the traditional path to performance advertising. While the largest technology
At EY, you’ll have the chance to build a career as unique as you are, with the global scale, support, inclusive culture and technology to become the best version of you. And we’re counting on your
Job Description: ■Mission You will draw up sustainable growth strategies for the solutions and services provided by the company, such as Rakuten Pay, Rakuten Point Card, Rakuten Edy, and Rakuten Cash, and will contribute to the further
At EY, you’ll have the chance to build a career as unique as you are, with the global scale, support, inclusive culture and technology to become the best version of you. And we’re counting on your