Company Description It all started in sunny San Diego, California in 2004 when a visionary engineer, Fred Luddy, saw the potential to transform how we work. Fast forward to today — ServiceNow stands as a global
Responsible for the operation of production environments, including systems and databases, supporting critical business operations. Will perform administration and analysis for multiple production environments and recommend new and novel solutions to improve availability, performance, and supportability.
At Oracle Cloud Infrastructure (OCI), we build the more intelligent future of cloud. OCI Sovereign Cloud is a team of smart, motivated, and diverse people that are focused on bringing the worlds most important work to OCI.
Responsible for the operation of production environments, including systems and databases, supporting critical business operations. Will perform administration and analysis for multiple production environments and recommend new and novel solutions to improve availability, performance, and supportability.
Basic Qualifications: · Bachelor of Science degree in Computer Science, Information Systems or equivalent work experience. · 2-4 years of experience in IT Infrastructure support and server administration in a mid-sized environment (200 - 1000+ server
At Yugabyte, we are on a mission to become the default transactional database for enterprises building cloud-native applications. YugabyteDB is our PostgreSQL-compatible distributed database for cloud-native apps. Resilient, scalable, and flexible, it runs on any cloud and
As a member of the Support organization, your focus is to deliver post-sales support and solutions to the Oracle customer base while serving as an advocate for customer needs. This involves resolving post-sales non-technical customer inquiries via
This is a gaint technology company with multiple services, is a leader in e-commerce, fintech, banking and many more. With a mission to empower individuals and businesses through technology, this company fosters a culture of collaboration,
At first glance, you’ll see that for more than 80 years we’ve been dedicated to advancing and optimizing the laboratory to move science and healthcare forward. Join a team where you can be heard, be supported,
Our customers will measure our contribution to their success based on the value they receive from our services. TAMs are responsible for the overall governance and technical service delivery. They help customers maximize the business value
Job Description Manage databases through multiple product lifecycle environments, from development to mission-critical production systems Configure and maintain database servers and processes, including monitoring of system health and performance, to ensure high levels of performance, availability,
Job Summary: The Manager Business Systems Support acts as a working line manager role for the ERP solution support team assigned to support the CooperVision Japan business. The primary responsibility centers around production support of the
AI-Generative AI Specialist Sales Oracle Cloud Infrastructure (OCI) has been the platform of choice for running AI-Generative AI workloads (LLM Development, model training/fine tuning and inferencing). Cutting-edge companies doing LLM development such as Mosaic ML, Adept AI,
Job Summary: Red Hatソリューションアーキテクトチームでは、 お客様の課題にあわせたソリューションの提案が行える、経験豊富なプリセールスエンジニアを募集しています。このポジションでは、お客様企業のCxOやIT部門の責任者に対して、どう自社のITがビジネスや業務に貢献していくべきか、その道筋とそこに至るまでの具体的なロードマップを描き、サポートしていくポジションです。一方で、お客様のデジタルトランスフォーメーションを実現するために攻めのIT戦略とともに重要になってきているのが、既存のIT資産の運用の効率化やコストセービングです。この攻めと守りの戦略をバランスよく立案し、お客様企業のさらなる成長を支えていくことがミッションとなります。お客様の技術アドバイザーとして活動するために、技術的な知識とオープンソースへの知見、高いコミュニケーション能力やヒューマンスキルと共に、担当する業界の知識と課題、将来の方向性を理解した上でIT戦略を立案できる能力が必要です。 Primary Job Responsibilities: 担当する業界やお客様を深く理解し、お客様のIT戦略の立案や将来計画のデザインを提案すること 顧客のビジネスや IT 環境を深く理解し、セールスチームと連携しながら営業戦略を立案すること お客様コールやWorkshopの開催を通して顧客の課題を正しく理解し、Red Hat 製品をどのように取り入れることができるかを評価すること セールスチームと連携し、契約を獲得できるよう案件を推進すること Red Hatの製品およびソリューションを使ったシステム構築に関する技術情報を提供すること 製品知識や深い技術知識を駆使し顧客に概念実証 (POC)、プレゼンテーションやデモを提供すること 全ステークホルダーに進捗、状況を伝えること 国内外のチームメンバーが自分の成功や失敗から学べるように知識や調査結果を共有すること Required Skills: プリセールス、セールスエンジニアリング、ソリューションアーキテクト等の経験 システム構築(要件定義/設計/実装/テスト)に参画した経験 案件を進めていくための優れたコミュニケーション力、プレゼン力、交渉力に加え、エンジニアリング、ビジネス、エグゼクティブレベルとの関係構築の実績 顧客のビジネスの問題や技術的問題を理解し、ソリューションがどのように顧客のニーズや要件に対応していくのかを効果的に説明する能力 エンタープライズソリューションおよびアーキテクチャーの知識を有すること (例: クラウド、ビッグデータ、仮想化、ストレージ、RDBMS、Oracle や SAP などの ERP、ミドルウェア、クラスタリング、高可用性) UNIX または
Generative AI Senior Technical Specialist Oracle Cloud Infrastructure (OCI) has been the platform of choice for running AI-Generative AI workloads (LLM Development, model training/fine tuning and inferencing) at scale. Cutting-edge companies doing LLM development such as Mosaic
As a Sr. Support Engineer, you will be the technical interface to customers, Original Equipment Manufacturers (OEMs) and Value-Added Resellers (VARs) for resolution of problems related to the installation, recommended maintenance and use of Oracle products. Have
Microsoft’s Worldwide Retail & Consumer Goods Industry Team focuses on empowering every Retail and Consumer Goods customer to achieve more, by deepening consumer relationships, accelerating innovation and building for what’s next in this Industry. As an
Job Description Manage databases through multiple product lifecycle environments, from development to mission-critical production systems Configure and maintain database servers and processes, including monitoring of system health and performance, to ensure high levels of performance,
Job Description 開発段階のものからから業務上必要不可欠な生産システムまで、多数の製品ライフサイクル環境を通してデータベースを管理する。 ハイレベルのパフォーマンス、有効性、安全性を確保するために、システムの健全性とパフォーマンスの監視を含め、データベースサーバーとプロセスの設定と保守を行う。 自律的に問題をリアルタイムで分析、解決、修正し、問題解決をエンドツーエンドで提供する。 最小限の監督のもと、単独かつ時にはチームとして効果的に行動する。 データベース自体およびデータベースが動作する環境のデータベース構成を管理するプロセスを設計し、実装する。 弊社のデータベース環境を一元管理するため、他のチームメンバーが使用するプロセスや手順を設計し、文書化する。 Oracle Cloud上のOracleデータベースインフラストラクチャを効果的に管理するための自動化技術やプロセスの導入に貢献する。 慎重な判断力とトラブルシューティング能力を発揮し、問題を調査して解決策を提示し、それを簡潔に伝える。自らの仕事量を管理し、自立して業務を遂行する。 企業全体に影響を与えるテクノロジーの導入経験がある データレプリケーション、SQLチューニング、アプリケーションチューニング、データベースオブジェクトの作成、データモデリングなどの日常的なデータベース管理者業務を行う。 技術リーダーとしての経験があり、技術の最新情報やトレンドを指導する ※就業場所の変更の範囲、従事すべき業務の変更の範囲については、選考時に詳細をお伝えいたします。Qualifications ビジネスレベルの日本語力と英語力(必須) 5年以上のOracle database administration経験(必須) *Oracle database administration(企業向け)のエキスパートとして以下の経験があること Oracle Databaseソフトウェアのインストール、パッチ適用、アップグレード Oracle RAC上でのOracle Databaseの作成、導入、管理 ユーザー、テーブルスペース、インデックス、ロール、スペース管理、サイズ変更、テーブルスペースの分割や縮小など、データベース管理の経験。関連する権限やロールを付与してユーザーを制限することによるデータベースの安全性管理 データベースのパフォーマンスチューニングとトラブルシューティング Oracle RAC、Oracle ASM、Oracle Data Guardに関する実務経験 RMANを使用したデータベースプラットフォームの移行 RMANベースのリカバリ、クローニング、移行、複製、バックアップ Oracle Enterprise Manager Grid Controlの管理 パワーユーザーおよびスクリプティングの観点からのLinux/Unixの専門家レベルの知識 ORACLE Real Application Cluster (RAC/ASM)、RDBMS 12c/18c/19c、DATAGUARD、RMANでの深い実務経験があること Oracle Public
As a member of the Support organization, your focus is to deliver post-sales support and solutions to the Oracle customer base while serving as an advocate for customer needs. This involves resolving post-sales non-technical customer inquiries via