Position Purpose Develop and implement a business strategy for Janssen Japans introduction into the highly competitive Lung Cancer market with both short term and long-term business objectives Oversee and lead all marketing and sales plans to
Position Summary The Director GMT (Genetic & Metabolic Disorders Business Unit) marketing is responsible for driving the development and implementation of the Japan commercial and marketing strategy for HPP, NF1, and LAL-D as well as for
Build key partnerships with business leaders (GM Japan and the Japan Leadership Team/Japan Executive Committee) as well as being a liaison for CSL Japan based legal entities to enable the creation and implementation of an HR
Be in charge of finance reporting between HQ (Japan) and oversea subsidiaries for a historic Japanese pharmaceuticals company in an international working environment | Career path, international mobility opportunities, WFH and flex time available. Client Details
Lead new product launch strategy and execution. Work with global team to adjust strategy to Japan market. Client Details Our client is European Bio-venture with strong pipeline. They are building commercial organisation in Japan to drive
Be part of a top global biopharma start-up recently entering the Japanese market. Take lead in RA strategy/development to obtain and maintain product approval. Client Details * One of the top global biopharmaceutical companies specializing in
This company is a globally recognized leader in the pharmaceutical industry, headquartered in Japan. With a history that spans over two centuries, it focuses on improving health and providing innovative treatments to patients around the world.
【主な職務内容】 Medical Science Liaison (MSL) は希少血液疾患領域に関連するHCP(メディカルエキスパート)との科学的議論を通じてインサイトを収集し、メディカルニーズの特定とその解決に向けた活動に取り組む。メディカル戦略に沿った以下の活動を通じてPatient Experienceの向上に貢献する。 ・KOLとのScientific exchange(科学的議論) ・収集したインサイトの分析とメディカルプラン策定への適切な関与 ・関連疾患の認知向上と適切な診断・治療環境整備の支援 ・Medical event/Advisory board meetingの企画立案・運営の支援 ・MSL主導のMedical Educationや社内セミナーの企画立案・実行 ・Evidence generationや医師主導研究への適切な対応 他、Global medical activityへの参加機会あり 【主な疾患領域】 血友病、寒冷凝集素症 (CAD)、後天性血栓性血小板減少性紫斑病 (aTTP) ※この他にパイプラインに関連する活動に携わることが可能 【Selling Point】 臨床において期待度が高い薬剤(パイプラインを含む)を担当し、メディカルの役割が大きく期待されるプレローンチおよびローンチ後のメディカル活動を経験することができます (そのような経験やノウハウをお持ちの方は存分に活躍いただけます) 疾患領域全体として治療環境変化が加速するため、サイエンスの観点から、先生方とともに新しい治療概念・環境を整える活動に携わることができます サイエンスの観点からアンメットメディカルニーズの解決に取り組むことで、患者さんやご家族、医療全体に貢献することができます 【求められる人物像】 ・自主的に考え、行動ができる ・社内外の顧客とサイエンスをベースとしたコミュニケーションにより、良好な関係を構築し維持できる
Are you passionate about driving patient access to innovative healthcare products? Do you have experience in market access strategy and pricing projects? We are looking for a talented individual to join our Strategic Pricing Group at
Position Purpose: To lead Quality Assurance group developing talents To operate appropriately quality events in compliance with global CSLB policies and local regulatory requirements To collaborate with internal partners, such as global Quality Assurance, global manufacturing
Position Purpose: Senior Regularory Strategy Expert is responsible for all regional regulatory strategic and operational tasks for a range of development products/projects in the assigned TAs in Japan. The Senior Regularory Strategy Expert also provides technical
Position Purpose: The Regulatory Strategy Group Manager is a key leadership position in Japan Regulatory Affairs (RA) who contributes to achieve organizational vision and goals aligning with the strategic objectives of Global Regulatory Affairs (GRA) and
Job Description Summary The Senior TA Strategy Lead is responsible to co-develop Renal TA strategy, localising International Renal strategy to optimize sales, grow market share and revenue for a brand or set of brands in the
Key Responsibilities: Develops annual marketing brand plan for Pompe Disease, Gaucher Disease, ASMD, MPS I and MPS II by taking into consideration market needs, customer insight, competitive landscape, regulatory changes and so on. The plan also includes future
責任: • 担当する製品(開発品及び既承認品を含む)に関連する日本におけるあらゆるCMC規制側面の評価を行う ・国内外のチームメンバーと協力しながら担当する品目のライフサイクルマネジメントのためのCMC戦略の策定及び実行を行う ・日本の薬事規制及び要求事項に従って、グローバルのCMC文書(CTD M3や報告書など)に基づき、CMCに係る薬事申請資料(承認申請書やCTD M2.3)を作成する ・グローバル戦略に従い、担当する製品に関する規制当局との相談を行う ・ GRA CMC、社内外の関係者、規制当局と、プロジェクト計画の目的、技術文書の編集、更新、CMC規制に関する質問への対応のための主要な窓口となる。 • いずれも必要に応じてCMCエキスパートなど上司の監督の下で遂行する 望ましい応募資格: 学位: ・ライフサイエンスの学士号 ・ライフサイエンスあるいは経営学の上級学位(博士号、医学博士号)、MBAがあればなお可 経験: • 製薬業界で、薬事又は品質保証における5年以上のCMCに関する経験 ・開発品又は既承認品に関して、J-NDA、PCA又はMCNなどCMC薬事に関する経験があればなお可 地域によっては、記述されているジョブプロファイルとは異なる資格や職責が求められる場合があります。使用している職務記述書をご参照ください。 Our Benefits We encourage you to make your well-being a priority. It’s important and
This is what you will do: The Marketing Director is a senior commercial leader responsible for strategic direction on asset portfolio within the assigned therapeutic area. S/he delivers on revenue and profitability goals by leading cross-functional
Responsibilities:• Under general direction, leads/coordinates Quality Assurance activities in accordance with cGMP standards• Ensures compliance with established internal specifications, standard operating procedures (SOP) and government regulations• Coordinates and manages complex deviations, task forces and communication to
General Information Job Advert Title: Global Translational Medicine Lead Location: Nihonbashi, Tokyo Division: Early Development Employment Class: Permanent Description 【募集の背景 / Purpose & Scope】 Lead the development and execution of Translational Medicine strategy in the development
Do you want to lead the Rare Disease business strategy in Japan including planning of new launches and lifecycle management of existing portfolio? Are you commercially minded, have a passion for science and hold an excellent track record
◆所属チーム製薬企業のマーケティング部門の戦略立案や営業部門の現場活動を、IQVIAが保有する医療用医薬品販売データ・情報提供活動データ・Real World Data(レセプトデータ)等の分析から得られるFactに基づき支援します。•製薬企業の組織体制および業務設計の現状評価と戦略的改善策のシナリオを設定し、ファイナンシャルモデルを用いて営業活動効率の最適化プラン検討します。•製薬企業の営業拠点毎の市場性やMR活動量に応じた、最適なMR配置計画をします。IQVIAが保有する様々なデータを分析するとともに、データをデリバリーするコンサルティングサービスを通じて、IQVIAデータのマネタイズを実践しています。•医療に関わる様々なステークホルダーに対し、医療圏毎の薬物治療介入の実態の分析などを通じて、医療課題の解決に繋がる提言も行っています。 ◆業務内容・医療用医薬品売上データ(DDDデータ)などの分析・コンサルティング案件のプロジェクトマネジャーとして、クライアントとのコミュニケーション・プロジェクト進行管理・プロジェクトメンバーの育成を担う。2023年実績では6名Management(Principal~Senior Consultant/Manager)で約100プロジェクトのデリバリーを実施している。・医療課題の変化(Primary・OncologyからSpecialty・Rare Diseaseへの疾患構造の変化、製薬企業の情報提供体制の変化など)に伴う製薬企業クライアントやPPGクライアント(Payer・Provider・Government)のニーズの変化に対応した、業界のゴールドスタンダードとなり得る革新的の新サービスの開発を担う。・チームの持続的発展を支える人材育成業務を担う。新卒入社の若手メンバーが多く、中途採用のManagerには、チームとしてはBusiness DevelopmentだけでなくPersonnel Developmentでも活躍されることを期待している。 ◆役割への期待値・1~6か月: チームが持つ 既存SFE Assetの理解を高める。On-goingの平均的なプロジェクトへのOJT/OJDアサインを通じて、チームの業務設計とDelivery品質の基準を理解する。・7~12か月: チームのPrincipalレイヤーの指導のもとで、既存SFE Asset案件でのPMロールのアサインを通じて、PMに求められる要件の理解とスキルを習得する。・13か月~: チームの継続案件を担当として持ち、Key clientのProject Management /Account Managementを実践する。 ◆やりがい・年間を通じて、各製薬企業にトップ・プライオリティ製品のプロジェクトに複数携わることができ、幅広い知識・経験を身につけることができます。・データ分析力・洞察力を身につけFactに基づくコンサルティングを実践できるようになります。・Project managementだけではなく、チーム発展やメンバー育成などのPeople managementにもチャレンジできます。 ◆チームの雰囲気・Management層が若手メンバー層の距離が近く一体感のあるチームで、ナレッジトランスファーが積極的に行われるチーム文化があります。・OJD(On the Job Development)やペイフォワードの考え方が定着しており、新卒採用メンバー・中途採用メンバーの立ち上がりが早く活躍できるオンボーディング体制が整っています。・データ分析に基づき正確に市場を把握し、クライアントに価値ある示唆を与えることに自信とやりがいを持っています。 ◆募集要件・医療課題を解決したいという目標を持っている方・製薬企業のマーケティング部門・コマーシャルエクセレンス部門などでの業務経験を有する方、もしくはMRを含むコマーシャル関連の業務経験においてデータに基づくプランニングや実行を意識して高いパフォーマンスを発揮してきた方・業界を問わず、クライアント企業に対してデータアナリティクス・データサイエンスをコアコンピタンスとしたサービスのデリバリー経験を持つ方・データやアナリティクスに対する素養、製薬企業の業務プロセスの理解、高いコミュニケーション能力、クライアント/担当業務に対する強いコミットメント、自発的な行動特性、人材育成のスキル・経験、ヘルスケア業界を変革/貢献したいという意志など、何か一つでも強いエッジを持っている方 語学力 日本語:必須 英語:ビジネスレベル尚可 ◆勤務地 東京オフィス IQVIA is a leading global provider