Job Description: Department Overview Since its establishment in 1997, Rakuten Ichiba has grown to become one of the largest EC sites in Japan, with more than 57,000 stores (as of March 2024) and a large number
About Four Seasons: Four Seasons is powered by our people. We are a collective of individuals who crave to become better, to push ourselves to new heights and to treat each other as we wish to
JOB SUMMARY 日本語スキル必須 / Japanese language skill is a must. マーケティング&PRマネージャーは、ホテルレベルのコミュニケーションを顧客向けに作成および実行する重要なチームの一員。セールス&マーケティング部長のリーダーシップの下、ホテルのイメージアップを目標に、従来型、デジタル、ソーシャルメディアの各チャンネルを通じて、ブランドに即したメッセージを顧客に伝える。消費者の認知度と嗜好を高め、市場シェアを拡大し、幅広いポートフォリオとブランド認知度を構築するため、ダイレクトマーケティングプラン、ターゲットキャンペーン、アクティブチャネルの構築を支援する。この職務は、ホテルの宿泊客と地元の常連客の両方に対して、料理・飲料プロモーションを宣伝することに重点を置く。マーケティング&PR マネージャーは、地域のeコマースチームやマーケティングチームと連携し、緊密なパートナーシップを構築し、地域、ソーシャル、デジタルマーケティングの取り組みが、組織の販売活動と効果的に統合されていることを確認する。また、従来型マーケティングとデジタルマーケティング、eコマース活動のバランスを取ることから、ホテルのPR活動への貢献まで、あらゆることに関わる。成功は、ホテルの売上・収益戦略、ソーシャルメディアエンゲージメントをいかにうまく推進するか、また、周囲のリソースをいかに効果的に活用し、真に魅力的なマーケティングおよびコミュニケーションキャンペーンを展開するかによって測定される。 The Marketing & PR Manager is part of an important team that creates and executes property-level communications to our customers. Under the leadership of