Career CategorySales & Marketing Operations Job Description Main purpose of Job & Responsibility: Majorly support brand team for marketing campaign operation and omnichannel strategy and execution (incl. owned media and paid media) Collaborate with JAPAC /
Drive analyzing performance-related data (sales activity results, sales results, market data, etc.), identifying issues, devising solutions. Client Details Our client is fast growing global Pharma company. The company is now in expansion for Japan office. Description
For Current Gilead Employees and Contractors: Please log onto your Internal Career Site to apply for this job. At Gilead, we’re creating a healthier world for all people. For more than 35 years, we’ve tackled diseases
Galderma is the emerging pure-play dermatology category leader, present in approximately 90 countries. We deliver an innovative, science-based portfolio of premium flagship brands and services that span the full spectrum of the fast-growing dermatology market through
Job Purpose Business Excellence aims to maximize business across business units Within Business Excellence, Sales Force Effectiveness team is responsible for the design, proposal, and operation of the SFI (Sales Force Incentives) and sales organization Through
所属部署・チーム名 営業統括部 所属部署・チーム説明 営業統括部は主にIQVIA Solutionsの取り扱う各種データおよびサービス(各種コンサル、Tech)全般を取り扱い、製薬企業を中心とする顧客との関係構築の中で顧客のニーズ・課題を把握し、サービス部門と共にソリューション提案を推進するチームとなります。 チームの雰囲気 メンバー全員が前向きで明るく常にコミュニケーションを取り、またメンバーが各々得意分野を持ち、お互い協力しながら業務を進めるアットホームなチームになります。 営業統括部メンバーの主なバックグランド: ・他産業での法人営業経験者 ・MR経験者 ・ヘルスケア業界での法人営業経験者 など ポジションのやりがい / キャリアパス IQVIA Solutionsは、製薬企業をメイン顧客として、様々な課題解決をすることでヘルスケア産業に貢献しております。 特にAccount Salesは、全てのサービスを取り扱うことから、製薬企業の幅広い部門における課題・ニーズの解決を通じて、企業の各部門の役割を知る機会が多く、また製薬企業各部門の人脈との深い関係構築ができることが大きな価値となっております。 業務内容 ・顧客の課題・ニーズに応じて主な以下のソリューションを組み合わせた提案を することで課題解決に繋げる ・各種データ(売上、処方、アンケート、Real World Data 等) ・コンサルティング(戦略、SFE、市場調査、HEOR/HTA 等) ・Tech(CRM、BI、MDM、DWH、データカスタマイズ等) ・各案件の引き合い、見積提示、提案、契約締結および請求書発行~回収 までの一連の契約業務の遂行 ・各クライアントの課題・ニーズを把握する立場であることから、社内にフィードバックし、新しいソリューション開発の支援 役割への期待値 入社~3ヶ月目:各種サービスの基礎、業務の基本フローの理解 ~7ヶ月目:担当顧客における各部門の役割の理解、顧客課題に応じた社内ソリューションとのマッチング ~10ヶ月: 顧客課題の応じた具体的なソリューション検討
Principal Responsibilities 営業企画業務 実績関連データ (営業活動実績、販売実績、市場データ 他)の集計・分析、及び課題抽出・問題解決策の考案、事業本部への提案 SFE戦略の立案 (市場ポテンシャルに基づくセグメンテーション&ターゲティング、テリトリアライメント、販売目標配分、KPI設定、デジタル含むオムニチャネル戦略) MCC/営業部長のインセンティブ評価スキームの策定 (項目の選定、評価基準)、 及び評価結果のための計算実行 営業支援システムの運用(活動日報) 各種報告資料作成と報告(例: 毎月の営業部長会議、社長による事業パフォーマンスレビュー会議) 営業推進業務 KPIレポート作成(全国、営業部別、MCC別)と営業部へのフィードバック 事業本部に対する戦略立案・実行管理プロセスの推進 営業部長のエリア戦略立案サポート、PDCA管理における課題解決支援及びコーチング 各種KPI進捗のトラッキングと課題抽出と提示 Qualifications 必須の経験・スキル要件: 製薬業界の営業企画・営業推進・コマーシャルオペレーション分野での業務経験(3年以上) Microsoft Office(Excel、PowerPoint、Accessなど)を用いた事務処理能力 望ましい経験・スキル要件 製薬企業の希少疾患領域のビジネスにおける職務経験 製薬企業の血液もしくは循環器領域のビジネスにおける職務経験 戦略コンサルティングファームにおける職務経験 MBA課程修了もしくはそれに相当する知識と能力 部門横断プロジェクトのマネジメント経験 SalesForce.comをはじめとする製薬向け営業支援システムまたはデータ/システム業務経験 英語 ビジネスレベル Education 大卒以上 Competencies 戦略立案の能力があること
【Major Accountabilities】 ןOversee and ensure the quality of value creation by the team in the space of insight generation, advanced analytics, performance management, SFE & Ops and CLRM optimization ןActively coach and develop team members to effectively
Are you passionate about delivering exceptional customer experiences? Do you thrive in a fast-paced and collaborative environment? We are looking for a Customer Excellence Manager to join our Diabetes Business Strategy & Operations team at Novo
ジェンマブは、革新的で独自性のある抗体治療薬の開発に注力し、患者さんの人生をより豊かにすることを目的としています。 Position Summary: The Sales Force Effectiveness Manager of Genmab KK (Japan) will be primarily responsible for driving sales force effectiveness through appropriate operational management and maximization of multichannel approaches in achieving sales goals and objectives