Overview We are currently seeking an Informatics Professional Service (IPS) Specialist who will provide high level consultation support to customers in the area of informatics, including Enterprise systems and chromatography data systems (CDS). Responsibilities Actively be
Job Description: Department Overview Rakuten Payment Inc. provides the Rakuten Groups payment related services including Rakuten Pay, Rakuten Edy, Rakuten Point Card, Rakuten Check and Rakuten Wallet. We aim to create cashless payment solutions in order
Job Description: Department Overview Rakuten Bank is a full-service on-line banking company. Over 15 million customers have accounts, the highest among online banking companies in Japan. Rakuten Bank provides more than full-service. We provide not only
Job Description: Department Overview The System Division is an organization where you can engage in all tasks related to all system, such as planning, development, operation and maintenance, etc., ranging from developing core business systems to
Job Description: Department Overview The System Division is an organization where you can engage in all tasks related to all system, such as planning, development, operation and maintenance, etc., ranging from developing core business systems to
【職種】SE(その他) 作業内容:設計から結合試験工程までの対応となります。 必要スキル:Hyper-V、HULFT、ArcServe、富士通製x86サーバ 【尚可スキル】Oracle Database、SQL Server、Solaris、Windows Server 【屋内原則禁煙】 ※勤務先によって詳細は異なります為、 休憩時間に喫煙される方は、勤務先の規則をご確認ください。 弊社ではコロナ対策をしておりますので、安心してご応募下さい! ◆社内(派遣先)のコロナ対策について 【社内のコロナ対策について】 ・アルコール消毒の徹底 ・ソーシャルディスタンスの確保 ◆面接(登録)時のコロナウイルス対策について ・新型コロナウィルスの関係で、リモート(オンライン)面接を行っています! ・ZOOMやSKYPEにて、WEB(テレビ通話)にて面接を行います! ・対面面接実施の場合、マスク着用での面接OKです!面接官もマスクを着用し、2m程間隔あけて対応させて頂きます! ・除菌スプレーを設置しております! ・パーテーションを設置しております! ・コロナ対策も徹底しております。安心してご応募ください! 【コロナの影響で内定を取り消された、失業された方に向けて】 新型コロナウイルス感染症の影響により「内定を取り消された」や、「転職を余儀なくされた方」の積極採用を致します! 9:00-17:45 【派遣会社】株式会社ストリートベンチャー...
【職種】運用管理・保守 【スケジュール】通常の保守業務及び、問い合わせ対応と平行し、以下のスケジュールでの業務も従事 作業以外の予定工数は0.4を想定。 総合テスト計画 総合テスト準備(仕様書/環境) 総合テスト実施 移行リハーサル/本番切り替え/残作業 【作業内容】会計業務の企画、開発、保守(主に保守) (◎)1.マスタメンテナンス (◎)2.定例作業 (〇)3.問い合わせ対応(仕様確認、障害調査 etc) (△)4.内製案件推進、小改善(設計~開発~テスト) (□)5.外製案件推進(各種レビュー、受入れ、テスト etc) ◎:メインで実施して頂きたい作業 ○:知識を吸収し短期で実施して頂きたい作業 △:知識を吸収し短~中期で実施して頂きたい作業 □:知識を吸収し中~長期で実施して頂きたい作業 【開発環境】 OS:Solaris/Windows 言語:Pro*C(大)、COBOL(小)、Shell(大) VB(大)、VBA(中)、SQL(大) etc DB:Oracle11g/Oracle12c 関連PKG:GLOVIA-SUMMIT ※言語での()は、資産数を表しています。 【スキル】 <必須> ●必須技術 1.コミュニケーション力(調整力) →発注元、エンドユーザ、他チーム協業 etcと会話し調整していくことが多い 2.積極性 →会計知識、PKG知識、言語知識、顧客業務知識、取り回しルールなど、覚えていく事柄が多いため、自ら吸収する積極性が必要です 3.技術力 VB系の開発経験