Job Description: Business Overview The Marketing Division leads brand, creative, marketing, and membership as a cross-group organization with a mission to expand Rakuten Groups membership value and ecosystem of over 70 services. We believe that the
About Us Founded in 2014, Circles is a global technology company reimagining the telco industry with its SaaS platform - Circles X, helping telco operators launch and operate successful digital brands through its offerings. Having pioneered
Responsibilities: Product Design and Delivery Be in charge of overall design deliveries for one or more products. Communicate design solutions effectively with multiple stakeholders and understand the issue. Work with cross-functional teams to create effective solutions
Job Description: Business Overview The Marketing Division leads the brand, creative, marketing, and membership initiatives across the Rakuten Group, which offers over 70 services. Our mission is to enhance membership value and expand the ecosystem of
Job Description: Department Overview The responsibility of BSS Development Department (BSDD) is system development of B2C BSS systems and making sure of requirements from executive and business team. Position Overview: We are seeking a skilled React
About Us Bjak is focused on providing access to affordable and sustainable financial services for people in ASEAN. Headquartered in Malaysia, Bjak is the largest insurance portal in Southeast Asia. Our main portal, Bjak.com, helps millions
Company Description It all started in sunny San Diego, California in 2004 when a visionary engineer, Fred Luddy, saw the potential to transform how we work. Fast forward to today — ServiceNow stands as a global
At EY, you’ll have the chance to build a career as unique as you are, with the global scale, support, inclusive culture and technology to become the best version of you. And we’re counting on your
Company Description Job Description Join the team redefining how the world experiences design. Hey, gday, mabuhay, kia ora, 你好, hallo, vítejte, こんにちは! Thanks for stopping by. We know job hunting can be a little time-consuming and
Job Description: Business Overview Contribute towards building Rakuten’ s uniqueness as One Rakuten by enhancing and enriching the UX/UI of Rakuten’s ecosystem of services via creating/executing UX/UI strategies, as well as working hands on with projects
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Senior UX/UI Designer Location: Japan About us: Deep expertise. Personal and Industry evolution. Impeccable craft. These are Limit Break’s founding principles.Welcome to Limit Break, where gaming and innovation meet to create a world like no other.
Job Description: Department Overview This department is responsible for improving the UI/UX of the top page, search, shopping cart, and other functions of Rakuten Ichiba, one of Japans largest e-commerce sites in terms of traffic. This
Job Description: Business Overview Rakuten is Japans largest marketplace and Internet ecosystem, offering a wide range of more than 70 services, including e-commerce, travel, banking, fintech, food delivery, golf, insurance, instant messaging, and mobile networking. Rakuten
Job Description: Business Overview The Marketing Division leads brand, creative, marketing, and membership as a cross-group organization with a mission to expand Rakuten Groups membership value and ecosystem of over 70 services. We believe that the
Job Description: Department Overview This department is responsible for improving the UI/UX of various features such as the top page, search, and shopping cart of Rakuten Ichiba, one of Japans largest e-commerce sites in terms of
Job Description: Business Overview The Marketing Division leads the brand, creative, marketing, and membership initiatives across the Rakuten Group, which offers over 70 services. Our mission is to enhance membership value and expand the ecosystem of
Job Description 製薬業界に変革を起こすために!ビジネスプロセス、バックエンドを理解した上で、UXデザイン・開発工程をリードできるUX人財を募集! Digital & Data Enabler Unit(部門)のエクスペリエンスデザインストラテジストは、配属先のSquad(チーム)において、顧客(ユーザー)中心の考え方で、業務系システムデザイン・開発とプロジェクトの推進を担当していただきます。 顧客エンゲージモデルの創出、及び、既存サービス・チャネルを改善するために、あらゆるメディア(デジタル、オフライン、サービス)のすべてのフェーズに渡るデザインプロセス(リサーチ、アイディエーション、デザイン、プロトタイプ、開発、そして、検証)及び、顧客エンゲージメントに関わる全ユーザーのチェンジマネジメントに携わることができます。 また、デジタルエンゲージメント施策をCX、及び、UX/UI デザインの観点で取り組むプロジェクトが増えてきたこともあり、人間中心設計、サービスデザイン、そして、デジタルとデータを駆使したパーソナライズ化された顧客体験のデザイン経験、及び、それらを届ける社内ユーザーのUX/UI改善経験・スキルのあるエクスペリエンスデザインのスペシャリストを募集しています。 ※実際に関与する業務内容は、配属先のSquad、プロジェクトのその時の優先事項によって決まります。 ※以下の業務経験(5年以上)・スキルを持った方、学ぶ意欲のある方を歓迎します。 【主な業務内容】 プロジェクトベースでビジネス要件をシステム仕様へ噛み砕きつつ、多岐にわたる関係者を巻き込みながら要件定義、業務プロセス策定、及び、基本設計を固め、円滑な開発デザインをリード ユーザとビジネス両観点を満たす機能・非機能面の要件定義、要件を満たす業務フロー・運用フローを構築、複数のワイヤーフレーム・画面遷移図の論理的な設計、リスクの特定や開発難易度を見極めた上でのスコープ設定 グローバルのルールや標準プロセスを前提としたシステム要件、データ仕様を理解した上でのソリューションのローカライゼーションをグローバル側のカウンターパートと協力して検討すると同時に、顧客、及び、ユーザーにとって望ましい体験の設計 デジタル・データ、AIを駆使したパーソナライズ化された良質な顧客体験の構築 マーケティング、営業、デジタルテクノロジーチームなど社内メンバーと共創し、顧客体験の改善についての効果的なコミュニケーションを図る 社内外の最新事例や専門知識を把握し、デザインプロセスやサービス自体に組み込む 【求める経験、専門スキル】 ビジネスプロセスの設計、ITソリューションの企画・開発(要件定義~業務プロセス定義〜機能設計~開発~テスト)経験 ※必須 業務支援システム、CRM、エンジニアリングへの理解(フロントエンド・バックエンド・言語・フレームワーク問わず)※必須 システム導入プロジェクトの経験と、そうしたプロジェクトにおけるユーザーへのチェンジマネジメントの設計~実行の経験 ※必須 MuralやMiroなどのコラボレーション、ホワイトボードツールを使ったファシリテーションスキル デジタル・テクノロジー、AI領域に関する知識と好奇心、及び、価値ある顧客、及び、ユーザー体験設計に強い熱意のある方 人間中心設計(HCD)に関する知識と経験 仮説・コンセプトの具体化の経験、スキル(ストーリボード、サービスコンセプト、画面フロー、ワイヤーフレームデザインなど) エクスペリエンスデザイン設計の経験、スキル(ペルソナ、カスタマージャーニー、エクスペリエンスマップ、サービスブループリント、ロードマップなどの作成) 生成AIツールのデザインやビジネスプロセス活用やAI Experience Designへの興味 (オプショナル)Adobe Creative
Job Description 製薬業界に変革を起こすために。デジタルマーケティング、サービスデザインの戦略及び戦術的実装をリードするエクスペリエンスデザイナーを募集! Digital & Data Enabler Unit(部門)のエクスペリエンスデザイナーは、配属先のGroupにおいて、顧客中心の考え方で、あらゆる顧客接点をシームレスに繋ぐデジタルマーケティング分野の顧客体験構築、サービスデザインを担当していただきます。 新規顧客エンゲージモデルの創出、及び、既存サービス・チャネルの改善するために、あらゆるメディア(デジタル、オフライン、サービス)のすべてのフェーズに渡るデザインプロセス(リサーチ、アイディエーション、デザイン、プロトタイプ、開発、そして、検証)に携わることができます。 また、デジタルエンゲージメント施策をCX、及び、UX/UI デザインの観点で取り組むプロジェクトが増えてきたこともあり、人間中心設計、サービスデザイン、そして、デジタルとデータを駆使したパーソナライズ化された顧客体験のデザイン経験、及び、UX/UIのハンズオンスキルのあるエクスペリエンスデザイナーを募集しています。 ※実際に関与する業務内容は、配属先のSquad、プロジェクトのその時の優先事項によって決まります。 ※以下の業務経験(5年以上)・スキルを持った方、学ぶ意欲のある方を歓迎します。 【主な業務内容】 デジタル・データ、AIを駆使したパーソナライズ化された良質な顧客体験の構築 デザイン・ユーザーリサーチを設計・実施し、結果からインサイトを発見 ワークショップの設計、ファシリテートからの成果の統合 コンセプト策定から顧客体験・サービスフローなどをデザイン、CX戦略策定 CXデザインプロセスの中軸として、プロトタイプ制作、実証実験(テスト&ラーン)の推奨 アプリ、ウェブサイト、Eメールテンプレート、及び、その他デジタルプラットフォームの情報設計、UX・UIデザイン 一貫性のあるカスタマーエクスペリエンスを実現するためのデザイン原則、デザインガイドライン、デザインシステムの策定 マーケティング、営業、デジタルテクノロジーチームなど社内メンバーと共創し、顧客体験の改善についての効果的なコミュニケーションを図る 社内外の最新事例や専門知識を把握し、デザインプロセスやサービス自体に組み込む 【求める経験、専門スキル】 デジタルマーケティングの戦略、戦術設計、及び、実務レベルの経験 ※必須 Figmaを使ったワイヤーフレーム、プロトタイプ制作の経験、スキル エクスペリエンスデザイン設計の経験、スキル(ペルソナ、カスタマージャーニー、エクスペリエンスマップ、サービスブループリント、ロードマップなどの作成) 仮説・コンセプトの具体化の経験、スキル(ストーリボード、サービスコンセプト、画面フロー、ワイヤーフレームデザインなど) MuralやFigJamなどのコラボレーション、ホワイトボードツールを使ったファシリテーションスキル Adobe Creative Cloudを使ったデザインスキル ブランディングデザイン、スタイルガイド、デザインシステムなどデザインガイドラインの知識と理解 グローバルソリューションのローカライゼーション戦略と顧客(ユーザー)にとって望ましい体験設計 グローバルへ開発リクエストするための提案資料、デザイン要件の策定
Job Description: Business Overview Rakuten group has almost 100 million customers based in Japan and 1 billion globally as well, providing more than 70 services in a variety such as e-commerce, payment services, financial services, telecommunication,