Location(s):Japan City/Cities:Tokyo Travel Required: Relocation Provided: Job Posting End Date:January 30, 2025 Shift: Job Description Summary: Working towards delivering our 2030 moonshot, our leaders have a vital role to play in engaging our associates across globe,
We are a leading financial services provider committed to making decisions easier and lives better for our customers and colleagues around the world. From our environmental initiatives to our community investments, we lead with values throughout
【職種】SE(その他) ◆◆ 内容: ・グループ会社向けコミュニケーションサービス(主にOffice365)の運用支援 ・エンドユーザ及び子会社それぞれのコミュニケーションサービスのシステム運用 →安定稼働のための定期メンテナンス、トラブル対応、動作検証、設定変更、調査、その他システム管理作業 ・申請業務、 ユーザーサポート業務、トラブル対応等の日常運用 →ユーザー(ゲーム開発部門など)からの申請対応 (グループ作成や属性変更作業)および問い合わせ対応(オンサイト対応あり) →新サービスや新機能の検証 ・各種マニュアル等のドキュメント作成 ▽エンドユーザー ExchangeOnline、Skype for Bussiness、SharePointOnline、 Office製品(PCデスクトップアプリ/モバイルアプリ)、Teams、Intune、Zoomなど ▽子会社 ExchangeOnline、SharePointOnline、OfficeProPlus、Intune、Teamsなど ※今後随時新サービスの検証や実装をお願いする可能性があり 期間: 長期 勤務地: 在宅勤務(拠点:東新宿) ※9割は在宅勤務 ◇スキル 【必須】 ・Microsoft社Office365のシステム運用経験 (特にAD、ExchangeOnline、SharePointOnline、Skype for、Bussiness、 或いはTeamsおよびそれらを扱うクライアントアプリ) ・ユーザー問い合わせ対応(サポート対応) ・PowerShell実装 ・Linuxサーバーの簡単な運用経験(ファイル更新、ログ確認、トラブル対応等) ※未経験で相談可 【尚可】