Job Description: Business Overview Rakuten Group’s mission is to contribute to society by creating value through innovation and entrepreneurship. Rakuten provides more than 70 services across a wide range of fields, including the following: internet services,
お客様の技術的な問題を解決するのは好きですか?それを最新のクラウドコンピューティング技術を使って行いませんか? ソリューションアーキテクト (デジタルエンタープライズ担当) は、テクノロジーを主軸にビジネスを行われているコングロマリット企業に対して、クラウド導入のご提案/アーキテクチャ設計のご支援/システムアーキテクチャの最適化を推進していただきます。クラウドの最新テクノロジーを使ったシステムアーキテクチャやインテグレーションの方法をお客様にご理解いただくことを通じて、お客様を成功に導くソリューションアーキテクトとして活動することは、非常にエキサイティングな経験となるはずです。 本ポジションのソリューションアーキテクトが対面するお客様は、Eコマース、製造、メディア、ゲーム、Ad Tech、Fintechなど、様々な事業を展開されています。彼らはEarly Adoptorかつ高い技術力を持っており、最新のテクノロジーをいち早く取り入れている方々です。 ソリューションアーキテクトとしてこういったお客様と一緒に新しい技術/事業を世に出していくことを通して、幅広い業界の知見と、あらゆるジャンル/規模のシステムアーキテクチャに対する知見を深めていただくことができます。 Key job responsibilities - 大規模なテクノロジー企業にフォーカスし、アカウントチームにおける技術面のリーダーとして、AWSの価値訴求及び、AWSでの最適なアーキテクチャの提案・技術支援を提供すること - AWSテクノロジのみならず、対面するお客様が利用するモダンなテクノロジのキャッチアップを継続し、お客様から技術的な課題を相談するに足る知識を備えたエンジニアであると認識いだけるよう活動すること - お客様事例の公開、技術資料の公開、社内外でのイベント登壇を通じてマーケット全体に対してAWSというプラットフォームの可能性を伝えていくこと - お客様のフィードバックをベースとしてAWSプラットフォームのさらなる改善や進化を促進していくこと A day in the life 私たちは技術職として営業担当と密に連携しながら、お客様のエンジニア、業務部門、CxOをはじめとするエグゼクティブと会話し、現場が抱える技術課題、業務部門の新規ビジネスの課題、そして経営上の課題に向き合い、そして様々なソリューションを提案することでお客様のビジネス変革と成長、そして新たなビジネスでの成功に貢献する役割を担います。 そして、日本はもとより世界中にいるソリューションアーキテクトの仲間の力も借りながら、アーキテクチャの策定やデモの作成、プロトタイピングなどを通じて具体的に実現へのステージを進めていきます。また、ワークスタイルは柔軟性が高く、お客様先でホワイトボーディングをすることもあれば、オンラインで打ち合わせをすることもあります。力を借りるだけでなく、あなたの専門性を用いて他チームのソリューションアーキテクトを支援することもあり、無数のコミュニケーションネットワークが日々生まれているダイナミックな職場です。 ソリューションアーキテクトはビジネス、製品、及び技術的なチャレンジに対して戦略的に考える確固たる能力が求められます。しかしながら、多岐に渡るお客様の技術/事業領域全てをカバーできるご経験は必要ありません。新しいチャレンジに喜びを感じ、常に学び続けていく姿勢をより重視します。 About the team 特定のお客様に対するアカウントチーム体制を構成し、お客様担当営業に加え、各AWSサービスやインダストリーのスペシャリスト、各業界の専門知識者といったAWSグローバルのリソースと連携することにより、お客様のビジネスへの貢献を実施しています。急成長・急拡大しているお客様に対して、お客様が期待するビジネススピードをクラウドコンピューティングの力で実現するという新たなチャレンジを行っており、お客様のビジネスの成長とともに自身の成長と成功体験を望んでいるメンバーです。 チームを構成するメンバーのキャリアは多様性に富んでおり、事業会社の開発エンジニア、SI企業でのプロジェクトリーダー、専門領域を持つエンジニア、CTO/CIO、コンサルタント、そして海外経験豊富なメンバーや新卒入社のメンバーなど、色々な強みを持ったメンバーで構成されています。 是非、一緒に日本のデジタルビジネスの新たな歴史を作っていきましょう。 AWSについて: https://aws.amazon.com/jp/careers/#how_we_work Amazon は男女雇用機会均等法を順守しています。人種、
Job Description To build a bigger, better Wolt, we’re looking for Software Engineering Interns to join us for summer 2025 in Tokyo! About the program The program will last for up to 6 months and we’re
Description このポジションでは、次のことを行うことになります: 顧客サービス関連事項、販売前および販売後の対応、日本のお客様への技術販売および販売前活動における営業マネージャーのサポート サービス内容・トラブル・バグ・苦情・調査等に関する各種お問い合わせのサポートや、お客様とのコミュニケーションに伴うエスカレーション。 パフォーマンスの向上とコンプライアンスの確保 顧客サービスと製品の品質を保証する技術サポート チーム。 NKKの業務、在庫管理とそれに伴う登録、キッティングプロセス、顧客への製品配送などに対応します。 チームは、最初の説明後にリクエストがイスラエル本社に送信されていることを確認し、必ずフォローアップして日本の顧客に返答する必要があります。チームはスムーズな運営と適切な在庫管理を保証する必要があります。 潜在的な顧客と協力して、サービスと製品を確実に理解してください。 技術ノウハウ情報の提供、お客様のご要望や統合のサポートなど、営業チームの目標達成をサポートします。 サポート T1: 顧客がニーズを満たす最適なサポートを受けられるようにする 問題を解決してフォローアップするために Nayax 本社チームにエスカレーションします カスタマーサポートの実践とプロセスを導入する スケールアップしたインシデントを管理し、阻止する Requirements 私たちは次のような人材を求めています: カスタマー サポート (少なくとも T1) としての実績のある経験、少なくとも 2 ~ 3 年の関連経験 テクニカルセールスサポートとしての実績ある経験。 強力なプロジェクト管理能力 探究心と好奇心を持ちましょう 付加価値 - 金融業界とフィンテックでの関連経験
Job Description: Business Overview Are you interested in building the next generation of technology services that reach hundreds of millions of users across the globe every day? Rakuten is on a mission to empower individuals and
Job Description: Department Overview Rakuten Group, Inc. has 70+ services. Linking these diverse services through a common membership and loyalty program, Rakuten Group, Inc. has created one of the world’s most unique and robust ecosystems. Our
The QA Engineer will play a critical role in ensuring the quality of our technology products and systems. The successful applicant will be responsible for identifying issues, testing software, and reporting on test results. Client Details
About Pulse iD Pulse iD is a fintech company with a strong Asia Pacific presence and recent expansion into the Middle East and Africa. We deliver next-gen loyalty and engagement solutions using AI-powered hyper-personalization, gamification, and a
About Pulse iD Pulse iD is a fintech company with a strong Asia Pacific presence and recent expansion into the Middle East and Africa. We deliver next-gen loyalty and engagement solutions using AI-powered hyper-personalization, gamification, and a
Join a global and rapidly growing Japanese fintech pioneer and support the CFO and commercial team | International environment, WFH and flex time available, career path Client Details This client, founded in Japan around the 2000s, focuses
US FinTech company that specializes in POS systems for businesses. What will you do? * Drive the growth and retention of a multi-million dollar customer base. * Understand our customers needs and help them achieve their business
Lead the Future of Payments in Commerce! Are you interested in shaping the future of commerce in Japan? My client is a leading payments fintech company based in the USA, and theyre seeking seeking a passionate and
The company is an engineering first tech startup. More than 80% of its members are software engineers, many with international backgrounds. The main challenge is to modernize systems that are essential to society and businesses (mission-critical
Since we opened our doors in 2009, the world of commerce has evolved immensely, and so has Square. After enabling anyone to take payments and never miss a sale, we saw sellers stymied by disparate, outmoded
Job Description: Business Overview Rakuten is one of the biggest marketplaces of Japan and is the largest internet ecosystem with a wide range of services ranging from e-Commerce, Travel, Banking, Fintech, Food Delivery, Golf, Insurance, Instant Messaging,
Job Description: Business Overview Rakuten is one of the biggest marketplace of Japan and is the largest internet ecosystem with a wide range of services ranging from e-Commerce, Travel, Banking, Fintech, Food Delivery, Golf, Insurance, Instant Messaging,
Description TECHNICAL SUPPORT AND OPERATIONS MANAGER - JAPAN Nayax Japan is now looking for an experienced Technical Support and Operations Manager (m/f/d) to strengthen its team, full-time このポジションでは、次のことを行うことになります: 日本のお客様に対するカスタマーサービス関連事項、プリセールスおよびポストセールス、技術営業およびプリセールス活動において、営業マネージャーをサポートする サービス内容、トラブル、バグ、苦情、調査などに関するさまざまな問い合わせをサポートし、顧客とのコミュニケーションに応じてエスカレーションを行う パフォーマンスを向上させ、コンプライアンスを確保する カスタマーサービスと製品品質を確保するための技術サポートを行う 在庫管理および出荷に関連するキッティングプロセス、顧客への製品配送のオペレーションを行う 本社チームと連携して円滑な運用と適切な在庫管理を確保する 潜在的な顧客に、サービスと製品を理解してもらうためのサポートを行う 技術的なノウハウ情報の提供、顧客の要求およびインテグレーションサポートなど、営業チームの目標達成をサポートする
Description このポジションでは、次のことを行うことになります: 顧客サービス関連事項、販売前および販売後の対応、日本のお客様への技術販売および販売前活動における営業マネージャーのサポート サービス内容・トラブル・バグ・苦情・調査等に関する各種お問い合わせのサポートや、お客様とのコミュニケーションに伴うエスカレーション。 パフォーマンスの向上とコンプライアンスの確保 顧客サービスと製品の品質を保証する技術サポート チーム。 NKKの業務、在庫管理とそれに伴う登録、キッティングプロセス、顧客への製品配送などに対応します。 チームは、最初の説明後にリクエストがイスラエル本社に送信されていることを確認し、必ずフォローアップして日本の顧客に返答する必要があります。チームはスムーズな運営と適切な在庫管理を保証する必要があります。 潜在的な顧客と協力して、サービスと製品を確実に理解してください。 技術ノウハウ情報の提供、お客様のご要望や統合のサポートなど、営業チームの目標達成をサポートします。 サポート T1: 顧客がニーズを満たす最適なサポートを受けられるようにする 問題を解決してフォローアップするために Nayax 本社チームにエスカレーションします カスタマーサポートの実践とプロセスを導入する スケールアップしたインシデントを管理し、阻止する Requirements 私たちは次のような人材を求めています: カスタマー サポート (少なくとも T1) としての実績のある経験、少なくとも 2 ~ 3 年の関連経験 テクニカルセールスサポートとしての実績ある経験。 強力なプロジェクト管理能力 探究心と好奇心を持ちましょう 付加価値 - 金融業界とフィンテックでの関連経験
The world of digital assets is accelerating in speed, magnitude, and complexity, opening the door to new ways for leveraging the blockchain. Fireblocks’ platform and network provide the simplest and most secure way for companies to
Position Name: Senior Product Manager Tokyo Job Annual Salary: 8million and above Job Description: Define the product roadmap by working with your product management counterparts and leaders to identify and drive forward new capabilities. Write robust