Work Schedule Other Environmental Conditions Office Job Description When you’re part of the team at Thermo Fisher Scientific, you’ll do important work. Surrounded by collaborative colleagues, you’ll have the support and opportunities that only a global
Woven by Toyota is the mobility technology subsidiary of Toyota Motor Corporation. Our mission is to deliver safe, intelligent, human-centered mobility for all. Through our Arene mobility software platform, safety-first automated driving technology and Toyota Woven
•職位概要 •需要予測に基づいた適正な在庫レベルを分析し,最適な在庫を確保•維持するために必要な管理を実行する。 •自律的に物事の問題を発見して改善をリードすることに責任を負い,業務品質の改善を通じて国内外の各プロセスに最適な製品調達プロセスを構築する。 •外部製造所•フォワーダーのサプライヤー管理,関係者への情報共有•報告,オペレーションのサポートを行う。 •職務及び責務 営業•マーケティング•財務の各ファンクションとの協働力を深めることで,より正確な需要予測の作成を可能とするプロセスを構築,維持,運用する。 各製品の需要と供給の動きを正確に分析し,欠品機会及び余剰在庫の発生を最小限に抑え,国内在庫の最適化を図る。 在庫計画•発注•輸入•入荷等のプロセスおよび業務品質の改善をリードし,リードタイム短縮,コスト削減,End to endオペレーションの平準化,納期に関する顧客満足の維持•向上に貢献する。 サプライヤー(主として国際貨物フォワーダー•外部製造所)との間で締結されたサービスレベルアグリーメントやKPIの目標を達成するために,サプライヤーの業務内容を理解して協働•管理する。 リパック•リラベルオペレーションを行っている外部製造所の資材調達,生産計画の策定,トラブル発生時の指示等のオペレーションサポートを行う。 通関業務委託に関わるコンプライアンスを遵守するために,遵守確認プロセスを構築し運用する。 チームの派遣社員業務のサポート•管理を行う。 グループの業務を遂行するために部門内外,国内外のメンバーおよびサプライヤーと必要なコミュニケーションを粘り強く行う。 内部外部からの知識•業務経験やラーニングを有効に活用し,チームの業務改善•知識向上•業務遂行能力向上に貢献する。 問題発生時に迅速に是正をリードする。•資格 顧客志向,戦略的思考,危機管理能力,コミュニケーション能力に長け強いリーダーシップを発揮できること。 メールコミュニケーションが可能な英語力...
To achieve the business plan: •Operates and manages smooth and cost-effective operations related to Visions warehouse operation and domestic transportation •Lead vendor management and develop the effective 3PL model •Monitor KPI/SLA and work with team/vendors to
This position requires English language ability. JD is available in English only. 本ポジションは日本語JDの用意がありません。 Introduction Circulate all forms of value to unleash the potential in all people What can I do to help society thrive with the
新しく、かつ成長著しいデータセンター産業で働いてみませんか?Amazon Web Servicesは、データセンターでのロジスティクスアソシエイトのポジションを募集しています。 求められるのは、明るい性格で、何ごとにもモチベーションを持って、ヴィジョンを元に仕事をできる方です。 このポジションで求められる理想的な能力として、仕事において、しっかりとした職務倫理を持っていること、細部まで配慮ができること、期限を守れること、そして更なる業務改善へコミットメントができることです。 ロジスティクス アソシエイトは、必要に応じてデータセンターの 技術者 と エンジニア のリクエストに応じて部品の受け取り、発送をし、在庫の管理を行います。 また、荷物の積み込み、積み下ろし、部品の輸送手続きを担当します。 そのため、このポジションでは、部品や製品の持ち上げ作業が頻繁に発生します。 ロジスティックアソシエイツは、会社内外に出入りするすべての部品や製品の正確な在庫記録を 維持することが求められます。 また、すべての作業スペースで、清潔な環境を保ち、整理整頓、および 安全性 を維持する事が期待されています。 フィジカル面/環境面で求められること 部品倉庫、倉庫建物、騒音レベルが大きい場所(特定の場所)で作業できる。 荷物の積み下ろしをサポートすることができる。 作業環境 · 部品や製品の移動、発送 および それにかかわる周辺作業があります。 · 主に静かな環境で作業をおこないますが、時々75dbほどの環境(大型ファンやエアコンの近くで作業するような騒音環境)で作業が発生します。 · ほとんどの作業は空調の聞いた屋内で行われ、稀に屋外で荷物受け取りのサポート作業が発生しまします。 · フレンドリーで国際色豊かな環境 · カレンダー通りの勤務時間 Are you
Appetizer At Maersk, we are determined to put our customers’ needs first. Global Markets are evolving fast, and we aim to connect, protect, and simplify our customers’ supply chain in response to these changes. We are
DESCRIPTION Are you interested in work in a diverse, friendly and international environment, being part of a new and fast-growing Data Center Business? As part of the team, you will be given the chance to have
Company Description The history of Bosch is the history of car evolution. As a top-class automotive equipment supplier, Bosch Corporation supports market expansion/inroads domestically as well as globally. Bosch will continue to pursue forward-looking technologies such
Position Title Logistics Manager Location Tokyo, Japan Reports to Senior Director, Logistics, APAC Dotted Line Supply Chain Director - Japan Direct Reports 1 x Physical Distribution Operations Senior specialist Scope / Brands Japan Logistics operations ABOUT COTY Coty is
Work Your Magic with us! Ready to explore, break barriers, and discover more? We know you’ve got big plans – so do we! Our colleagues across the globe love innovating with science and technology to enrich
Job Summary Support function with data and logistics KPI analysis. Identify and highlight key areas for attention and improvement. What you will do 1. Pland and carry out logistics process 2. Cost improvement initiatives 3. Support local implementation
Location(s): Japan City/Cities: Shiga Travel Required: Relocation Provided: Job Posting End Date: August 14, 2024 Shift: Reduced Working Hours (Japan) Job Description Summary: 職務概要 - 標準作業手順書に記載されている通り、倉庫を正確に維持・管理する。 - 手順書に従い、倉庫を正確に維持・管理する。倉庫に保管されている全ての資材(完成品、原材料、包装資材)が、先入先出法と先出法に基づいて管理され、GMPの手順に従い、品目ごと、ロットごと、場所ごとに清潔に整頓されているよう管理する。 - 飲料ベース製造のための原材料の顧客向け出荷プロセスおよび入荷プロセスのサポートに責任を持つ。 業務内容 - SAPシステムと連携し、方針と手順に従い、入荷材料の受け入れと完成品の出荷を行う。 - 工場QSEと一緒に入荷材料を検査し、入荷材料の適合性を確認する。 -
Operational Logistics Planner, Senior Key Role: Work as a detail-oriented self-starter in a fast-paced environment without considerable direction and take the initiative to develop, recommend, and implement innovative solutions to complex problems. Provide on-site logistics planning support to
Company Description Logistics Specialist is primarily responsible for inbound/outbound and warehousing operations for finished & event goods. The key role is to smoothen the daily execution, also by technically supervising temporary staffs. You work with internal teams
Valeo is a tech global company, designing breakthrough solutions to reinvent the mobility. We are an automotive supplier partner to automakers and new mobility actors worldwide. Our vision? Invent a greener and more secured mobility, thanks
Requisition Number: 19192 Required Travel: 0 - 10% Employment Type: Full Time/Salaried/Exempt Security Clearance: Ability to Obtain Level of Experience: Senior Meet HII’s Mission Technologies Division Our team of more than 7,000 professionals worldwide delivers all-domain
It takes the brightest minds to be a technology leader. It takes imagination to create green energy for the generations to come. At Siemens Gamesa we make real what matters, join our global team. Supports the
私たちリシュモングループは宝飾品・時計・筆記具・服飾品等の4分野で構成されるグローバル企業です。主なブランドとして「カルティエ」「ヴァン クリーフ&アーペル」「ピアジェ」「モンブラン」「ダンヒル」「クロエ」などを擁しています。グループとしてスケールメリットを活かしながら、各ブランドの独自性の尊重を経営方針とし、商品開発から販売にいたるまで、その特性と強みを活かした事業活動を行っています。 多くのブランド、商品を扱う中で精度の高い納期・在庫・品質を管理する物流部門は、まさに当社の基幹となる部門の一つ。 これまでの経験を活かして、働くフィールドを世界的なカンパニーの物流部門へと、ステップアップしてみませんか。 業務内容 倉庫管理業務 入出荷業務、各作業工程管理 在庫管理業務(棚卸し) ブランド、ベンダーとのコミュニケーション 納期調整、管理 チーム管理 最適な人、タスクのアロケーション、アサインの調整(シフト管理) チームメンバーに対する適切なトレーニングの実施(OJT) 報告・改善業務 作業、作業工程の分析 数字を基準に作業負荷や工程、アロケーションを纏め、配信できる 品質・効率・生産性向上の為の施策考案、実行 期待されるスキルと経験 必須条件: 倉庫管理業務の基本理解がある(倉庫管理経験3年以上が目安) オペレーションの重要性の深い理解を持っている 希望条件: SAPシステム、WMSの経験があれば尚可 高級消費財(硝石、時計)の業界経験があれば尚可 求める人物像: 積極性のある方(現場を前向きに、周りを巻き込みリードできる) 指示を待つのではなく、能動的に何事にも前向きに取り組める方 問題を適切に分析し、提案、問題解決ができる方(現状に満足せず与えられた状況の中で更に効率的で高品質なプロセス、業務フローの提案ができる) コミュニケーション能力:チームメンバーと信頼関係を構築し、チームで協業できる方 責任感、スピード感、柔軟性がある方 協調性もありながら、新しいことに挑む姿勢をお持ちの方 職場環境: オフィスビルのなかの倉庫での作業で、職場は明るく、清潔で働きやすい環境です。 土日出勤を含めたシフト制です。 ワークライフバランスを大事に出来る環境です。 英語・物流専門知識・人事系のトレーニングプログラムが豊富に用意されています。...
Cochlear is the global market leader in implant hearing solutions. Cochlears mission is to help people hear and be heard. Around the world, more people chose a Cochlear-branded hearing implant system than any other. A Cochlear